Relatietherapie

RelatietherapieDe meeste relaties zitten wel eens in een dip. Maar als de problemen groter worden of langer duren, kan het raadzaam zijn om in relatietherapie te gaan. In een relatie ben je samen verantwoordelijk voor die relatie. Relatietherapie is dan ook iets wat je samen doet. Bij de Praktijk voor Psychotherapie kun je, samen met je partner, terecht voor relatietherapie. Ik help jullie vanuit een veilige omgeving om samen aan jullie relatie te werken.

Hoe ontstaan relatieproblemen?

Relatieproblemen kunnen verschillende oorzaken hebben. Zo kan er sprake zijn van een onbalans, bijvoorbeeld doordat iedere partner bepaalde patronen meeneemt. Deze patronen laten zich niet altijd even makkelijk samensmelten. Daarnaast kunnen relatieproblemen ook veroorzaakt worden door werk, hobby’s, ontrouw, verslaving, mishandeling en misbruik.

Verschillende hulpvragen

In mijn praktijk krijg ik verschillende hulpvragen voor relatietherapie. Stellen die elkaar in de drukte van alledag een beetje uit het oog zijn verloren, maar ook: hoe ga je om met werkloosheid of ziekte van je partner en ga je op dezelfde manier om met problemen met de kinderen? Wanneer de problemen het hele gezin treffen, kun je ook terecht voor gezinstherapie.

Maak een afspraak

Wil je een afspraak maken voor relatietherapie bij de Praktijk voor Psychotherapie? Neem gerust contact met ons op. De praktijk is bereikbaar op telefoonnummer 06-43905873 of stuur een mailtje naar info@praktijkvoorpsychotherapie.nl. Na elke sessie met psychotherapeut Gerard van der Knijff krijgen jullie een verslag toegestuurd. Het tarief is €90,00. ‘s Avonds geldt een uurtarief van €125,00.